vasárnap, május 11, 2008

barack és hal

éppen sütök, főzök, előkészülök a holnapi BBQ-ra (vivienne szülinapja lesz), amíg hanna és sosó benn szunyálnak a nagyszobában. hanna tegnap óta éppen nő a két napig tartó kétóránkénti szopi után, tegnap is vagy öt órát aludt fél tíztől, úgyhogy végülis egyedül mentem el a piacra. eredetileg hárman akartunk menni, dehát egy alvó oroszlánt nem érdemes egy piacozás miatt felébreszteni.
szóval voltam tegnap piacon, marha jó volt, vettem sokféle gyümit meg pulykafelvágottat, meg feketeerdei pisztrángot.
naés akkor most két fontos mérföldkő jön kicsiny kis életünkből:

1. mivel hanna nagyon megszenvedi a hat-nyolcnapos kakikat, amik ugyan rendes állagúak, de most már maguktól szinte sosem jönnek ki, csak segítséggel, úgy döntöttünk, inkább barackot egyen, minthogy folyamatosan kúpozzuk vagy kapja a mikroklistet a seggébe. úgyhogy ma leturmixoltam neki egy őszibarackot, és hanna fintorogva ugyan, de zokszó nélkül benyammogott belőle három csapott kanállal.

2. merthogy (zebrahalakkal foglalkozó biológus létemre) ez volt életem legeslegeslegelső alkalma, amikoris egyben nyers (nem fagyasztott filét, vagy olajos konzervet, vagy szeletelt pucoltat) halat vettem, és ma a legeslegelső alkalom, hogy ilyen halat megcsináltam kajának. najó, még csak pácolódik a sóban, még pár perc, és berakom a sütőbe, és majd utána kiderül milyen lett, de asszem ezt elrontani nem lehet - követve anyám meg a mindmegette receptjét.
mondjuk kellett némi nagylevegő, hogy levágjam a fejüket, és mivel a nyálkától alig lehetett őket megmarkolni, meg már a csirkecombfilézéskor elvágtam az ujjamat, inkább kesztyűben pikkelyeztem, de azért irtó jó ez az ájdidit érzés. persze ettől még nem fogok jövő héten bontatlan tanyasi csirkét venni.
fura egyébként, azon méláztam közben, hogy a kaja, a hús mennyire eltárgyiasodik manapság, egy áruházi fóliázott kimért szeletelt sztékhez nem látod már oda a marhát, nem neked kell belevágnod a húsába.
erről jut eszembe a sörgyári kapriccsó hangoskönyv, amit petsről hazafele jövet hallgattunk, abban van egy nagyon szuper disznóöléses jelenet.

Nincsenek megjegyzések: